Державна зрада за 90 тис. грн. Історія українського журналіста, який писав замовні статті для Кремля

0














СБУ затримала журналіста-блогера, який вже 3 роки пише антиукраїнські матеріали за гроші Кремля

Про затримання 32-річного блогера Василя Муравицького СБУ розказала сьогодні. Його звинувачують у поширенні антиукраїнських матеріалів за вказівкою кураторів з Росії. Працювати на Кремль він почав з 2014 року, створюючи публікації, за які йому платили через міжнародні системи розрахунків.

Тими для статей він зазвичай отримував поштою або через месенджер, втім іноді й сам обирав тематику.

Кремлівські куратори завжди розставляли «правильні акценті» у його матеріалах, які потім публікувалися на шести сайтах, що адмініструвалися з Росії та окупованих територій. Експертиза статей показала, що вони:

  • маніпулюють свідомістю читача;
  • підбурюють до вчинків, що загрожують суверенітету країни;
  • містять заклики до розпалювання національної ворожнечі всередині країни та з дружніми сусідніми державами.

«Журналіст» також закликав збирати гроші та інше матеріальне забезпечення для терористів «ДНР/ЛНР».

Під час обшуків у Муравицького знайшли комп’ютерній комп’ютери з доказами листування з кураторами та підготовки антиукраїнських статей.

Також вилучили копії укладених із державними інформагентствами Росії урік на підготовку замовних публікацій, акти прийому-передачі робіт за обумовлений гонорар та банківські картки, на які перераховувалися гроші.

За державну зраду чоловік може провести у в язниці від 10 до 15 років.

Кім є затриманий зрадник

Василь Муравицький народився в Житомирі у 1984 році. Освіту редактора-філолога він отримав у Житомирському держуніверситеті Франка, а вже за рік, у 2011 році ставши головним редактором комсомольської газети «Нова хвиля».

6 років тому Муравицький навіть переміг у конкурсі «Журналіст року» у номінації «Кращий журналіст друкованих та електронних ЗМІ Житомира».

Красномовно про інтереси «філософа за покликанням», як він сам себе називає, говорити його сторінка у Facebook. Найчастіше блогер критикував українську владу, іноді вихваляв геніальність скандального редактора «Страна.иа» Ігора Гужви.

Дописи чоловіка про ті, наскільки все погано в Україні, читає понад тисяча прихильників у соцмережі.

У підписках Муравицького можна зустріти такі одіозні групи, як «Антимайдан», «Антивоєнний фронт України», «Суть часу — УРСР 2.0» та інші.

Тарифи Кремля

З документів, вилучених СБУ, стало відомо, що на початку «кар’єр кур’єри» російські куратори платили Муравицькому:

  • За коментар на півсторінки, тобто короткий опис ситуації, 2100 рублів (708 гривень за курсом 2014 року);
  • За аналітику на 2 сторінки, тобто глибокий аналіз публікацій та тим, 4300 рублів (1451 гривня за курсом 2014 року);
  • За думку на 2 сторінки, тобто розгорнуту оцінку ситуації, також 4300 рублів (1451 гривня за курсом 2014 року).

У контракті також зазначено, що за 2015 рік Муравицький мав отримати не більше 250 тисяч рублів, або 91,6 тис гривень (7630 на місяць) за курсом того року.

Про що і де писав Муравицький

Правоохоронці оприлюднили одну з копій документів, знайдених в будинку блогера, на якій вказано, що замовником його статей був ресурс МІА «Росія сьогодні». Втім статті Муравицького стали «знаменитими» на багатьох російських та сепаратистських сайтах.

Зокрема, він писав та знімався у сюжетах сепаратистського ЗМІ «News Front». Там, у період з жовтня 2015 року до квітня 2016 року він регулярно видав мінімум одну статтю щомісячно. Найбільш гучні з них: «Чому Україна — бананова республіка США, а Еквадор — ні», «На Україні знищена державність — звідси і всіляка потолоч», а також матеріал з лаконічною назвою «Кінчені тварі» про екс-прем’єр єра Арсенія Яценюка та екс-міністра фінансів Яресько.

Статті Муравицького на сайті «News Front»

Матеріали Муравицького, але вже з більш помірними заголовками, до квітня 2016 року з’єднання являлися і на російському сайті «Україна.ру». Там, зокрема, можна знайте його статті з назвами «У Польщі може пройти свій євромайдан» та «Як Джемілєв пов’язаність язаний з ІДІЛ».

Статті Муравицького на сайті «Україна.ру»

Його матеріали також з’єднання являлися й на сепаратистському сайті Novorossia Today, а його коментарі часто висвітлював російський сайт «Политнавигатор», який після затримання Муравицького почав активно його захищати.


 

 

Источник

Натисніть на стрілку що б перейти до наступної сторінки

Оставить комментарий